fbpx

Ułatwienia dostępu

All Stories

Dziennikarstwo Obywatelskie – czyli jak każdy z nas może mieć wpływ na to, co dzieje się wokół

Jeszcze nie tak dawno temu, żeby przeczytać o ważnych sprawach z Siedlec czy okolicznych gmin, trzeba było czekać na nowy numer lokalnej gazety albo wyłapywać wiadomości w radiu. Dzisiaj świat informacji zmienił się nie do poznania. Teraz każdy z nas – bez względu na wiek czy doświadczenie – może stać się dziennikarzem obywatelskim i realnie wpłynąć na to, o czym mówi się w naszej okolicy.

Regulamin portalu NaszGS.pl

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady funkcjonowania i korzystania z portalu internetowego NaszGS.pl (dalej jako „Portal”) oraz prawa i obowiązki zarejestrowanych użytkowników i Administratora Portalu, zgodnie z wymogami polskiego prawa, w szczególności ustawy Prawo prasowe, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Rozporządzenia RODO oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  2. Administratorem Portalu i jednocześnie usługodawcą świadczącym usługi drogą elektroniczną jest Federacja Organizacji Pozarządowych Podregionu Siedleckiego", prowadząca działalność pod adresem: ul. bpa Świrskiego 19 lok. 4, 08-110 Siedlce, o nadanym numerze identyfikacji podatkowej (NIP): 8212684384, o nadanym numerze KRS: 0001034031 (dalej jako „Administrator”). Administrator odpowiada za udostępnianie zasobów Portalu Użytkownikom oraz jest wydawcą Portalu w rozumieniu Prawa prasowego. Dane kontaktowe Administratora (adres e-mail) znajdują się na stronie /kontakt.

  3. Korzystanie z Portalu jest dobrowolne i bezpłatne dla każdego Użytkownika. Dostęp do części funkcji Portalu (takich jak dodawanie artykułów lub komentarzy) może wymagać rejestracji konta Użytkownika. Do korzystania z Portalu niezbędne jest urządzenie z dostępem do Internetu i przeglądarka internetowa akceptująca pliki cookies.

  4. Rozpoczęcie korzystania z Portalu lub rejestracja konta są równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu. Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną następuje z chwilą założenia konta Użytkownika (rejestracji) i obowiązuje przez czas nieoznaczony. Użytkownik zobowiązuje się przestrzegać postanowień Regulaminu od momentu rozpoczęcia korzystania z usług Portalu.

  5. W przypadku braku akceptacji postanowień Regulaminu (lub ich zmian, o których mowa w § 11 ust. 3), Użytkownik powinien powstrzymać się od korzystania z Portalu i jego funkcjonalności.

§ 2. Definicje

  1. Portal – serwis internetowy NaszGS.pl o charakterze lokalnego portalu informacyjnego i społecznościowego, dostępny pod adresem internetowym https://naszgs.pl, umożliwiający publikację artykułów dziennikarstwa obywatelskiego oraz dodawanie komentarzy.

  2. Administrator – podmiot zarządzający Portalem i świadczący usługi drogą elektroniczną. Administrator odpowiada za techniczne utrzymanie Portalu oraz moderację treści zgodnie z Regulaminem. (Administrator jest także Administratorem Danych Osobowych Użytkowników w rozumieniu RODO).

  3. Użytkownik – osoba fizyczna (pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub niepełnoletnia za zgodą opiekuna prawnego) albo osoba prawna czy jednostka organizacyjna, która korzysta z usług Portalu. Pojęcie Użytkownika obejmuje w szczególności Autorów artykułów oraz osoby komentujące treści na Portalu.

  4. Autor – Użytkownik będący twórcą treści (artykułu, materiału prasowego) przesłanej do publikacji w Portalu. Autorami artykułów na Portalu są lokalni mieszkańcy – dziennikarze obywatelscy, działający we własnym imieniu.

  5. Materiały (lub Treści Użytkownika) – wszelkie treści przekazane przez Użytkownika do Portalu, w szczególności artykuły, wiadomości, zdjęcia, materiały audiowizualne, komentarze oraz inne informacje publikowane w Portalu przez Użytkownika.

  6. Komentarz – wypowiedź Użytkownika zamieszczona pod artykułem lub w innym interaktywnym elemencie Portalu, odnosząca się do publikowanych treści. Komentarz stanowi Materiał Użytkownika podlegający zasadom niniejszego Regulaminu.

  7. Regulamin – niniejszy regulamin korzystania z Portalu NaszGS.pl, określający prawa i obowiązki Użytkowników oraz Administratora. Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie na stronie Portalu (zakładka „Regulamin”) w formie umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie przez Użytkownika.

  8. Polityka Prywatności – dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez Administratora oraz ochrony prywatności Użytkowników, dostępny na stronach Portalu. Polityka Prywatności stanowi uzupełnienie niniejszego Regulaminu w zakresie ochrony danych osobowych.

§ 3. Zasady korzystania z Portalu i rejestracja Użytkownika

  1. Rejestracja konta: pełne korzystanie z funkcjonalności Portalu (w tym dodawanie własnych artykułów lub komentarzy) wymaga rejestracji konta Użytkownika. Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego na Portalu i podanie wymaganych danych (np. imię i nazwisko lub pseudonim, adres e-mail, hasło). Utworzenie konta jest dobrowolne i bezpłatne. Każdy Użytkownik może posiadać tylko jedno konto w Portalu.

  2. Dane rejestracyjne: Użytkownik zobowiązany jest podać w formularzu rejestracyjnym prawdziwe, aktualne i kompletne dane. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za prawdziwość podanych danych oraz ich niezwłoczną aktualizację w razie zmian. Niedopuszczalne jest używanie danych wprowadzających w błąd lub naruszających prawa osób trzecich (np. podszywanie się pod inną osobę).

  3. Ochrona konta: Użytkownik powinien zachować w tajemnicy login i hasło do swojego konta oraz nie udostępniać ich osobom trzecim. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie działania dokonane za pośrednictwem jego konta. W razie podejrzenia, że hasło dostało się w posiadanie osoby nieuprawnionej, Użytkownik powinien niezwłocznie zmienić hasło i powiadomić Administratora.

  4. Zasady korzystania: Użytkownik zobowiązuje się korzystać z Portalu w sposób zgodny z prawem, niniejszym Regulaminem, zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Zabronione jest dostarczanie przez Użytkowników treści o charakterze bezprawnym, w tym w szczególności: treści naruszających prawo, dobra osobiste osób trzecich, prawa autorskie lub inne prawa własności intelektualnej, treści wulgarne, obsceniczne, obraźliwe, nawołujące do nienawiści, przemocy lub dyskryminacji, a także treści o charakterze spamowym lub reklamowym sprzecznym z niniejszym Regulaminem. Użytkownik nie może wykorzystywać Portalu do prowadzenia działalności komercyjnej lub reklamowej bez zgody Administratora ani do działań mogących zakłócić funkcjonowanie Portalu.

  5. Oświadczenia przy rejestracji: Akceptując Regulamin podczas rejestracji, Użytkownik składa następujące oświadczenia i zgody:

    • Zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję wszystkie jego postanowienia.

    • Dobrowolnie przystępuję do korzystania z usług Portalu.

    • Dane podane w formularzu rejestracyjnym są zgodne z prawdą i należą do mnie.

    • Zobowiązuję się do przestrzegania powszechnie obowiązującego prawa (w tym Prawa prasowego) oraz zasad Regulaminu podczas korzystania z Portalu.

    • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora, przekazanych w formularzu rejestracyjnym, w celu należytego wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (tj. obsługi konta i udostępniania usług Portalu), zgodnie z obowiązującymi przepisami i Polityką Prywatności.

    • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Administratora powiadomień systemowych oraz informacji dotyczących funkcjonowania Portalu (np. o zmianach Regulaminu, przerwach technicznych, wiadomości administracyjne) na podany adres e-mail.

    • Oświadczam, że jestem autorem wszelkich Materiałów, które będę zamieszczać w Portalu, lub posiadam odpowiednie prawa i zgody do tych Materiałów (w tym prawa autorskie do tekstów i zdjęć oraz zgody osób, których wizerunek lub dane będą utrwalone w Materiałach).

  6. Odmowa rejestracji: Administrator zastrzega sobie prawo odmowy rejestracji konta Użytkownika w uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza gdy: (a) Użytkownik podał dane nieprawdziwe lub wątpliwe co do prawdziwości, (b) nazwa użytkownika (login) jest wulgarna, obraźliwa lub podszywa się pod inną osobę/instytucję, (c) dany Użytkownik został uprzednio usunięty lub zablokowany za rażące naruszenia Regulaminu.

  7. Usunięcie konta przez Użytkownika: Użytkownik ma prawo w każdej chwili zaprzestać korzystania z Portalu i usunąć swoje konto. Usunięcia konta można dokonać poprzez funkcjonalność dostępną na koncie (jeśli jest udostępniona) lub poprzez zgłoszenie takiego żądania do Administratora drogą mailową. Usunięcie konta oznacza rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną ze skutkiem natychmiastowym, z zastrzeżeniem zachowania przez Administratora danych i treści, do których posiada licencję, w zakresie dopuszczalnym przez prawo i Politykę Prywatności.

§ 4. Publikacja artykułów przez Użytkowników (dziennikarstwo obywatelskie)

  1. Nadsyłanie materiałów: Portal umożliwia Użytkownikom (Autorom) publikowanie własnych artykułów o tematyce lokalnej. Artykuły można przesyłać do redakcji Portalu na dwa sposoby:

    • drogą e-mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (np. przesyłając tekst i załączone zdjęcia), lub

    • za pośrednictwem formularza dostępnego po zalogowaniu w koncie Użytkownika na Portalu (funkcja dodawania artykułu).

  2. Oświadczenie Autora: Przesyłając artykuł lub jakikolwiek Materiał do publikacji w Portalu (niezależnie od formy wysyłki), Autor oświadcza, że: (a) jest autorem nadesłanego utworu (tekstu artykułu) i posiada pełnię autorskich praw majątkowych do utworu, (b) posiada prawa do wszelkich załączonych materiałów (np. fotografii) lub dysponuje odpowiednimi licencjami na ich publikację, (c) uzyskał zgodę osób, których wizerunek lub dane osobowe utrwalono w przesłanych materiałach – na publikację tych materiałów w Portalu, oraz (d) nadesłane treści nie naruszają obowiązującego prawa ani praw osób trzecich. Autor ponosi pełną odpowiedzialność prawną za treść i formę przekazanego materiału.

  3. Prawa autorskie i licencja: Prawa autorskie do utworów (materiałów) stworzonych przez Użytkownika pozostają przy Autorze/Użytkowniku. Przekazanie materiału do Portalu nie przenosi własności praw autorskich na Administratora, jednakże oznacza udzielenie Administratorowi licencji na publikację utworu. Z chwilą przesłania materiału do Portalu (czy to e-mailem, czy poprzez formularz), Autor udziela Administratorowi niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na korzystanie z utworu (materiału) na następujących polach eksploatacji:

    • utrwalanie i zwielokrotnianie utworu każdą techniką (w tym zapis cyfrowy, wydruk) w całości lub we fragmentach,

    • publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym (w szczególności publikacja w Portalu NaszGS.pl),

    • rozpowszechnianie utworu w ramach Portalu oraz w mediach społecznościowych lub innych kanałach promocyjnych związanych z Portalem,

    • wprowadzanie niezbędnych zmian redakcyjnych, skrótów lub korekt utworu, które nie zmieniają charakteru ani głównego przekazu utworu (np. dostosowanie tytułu, formatowanie tekstu – zgodnie z ust. 6 poniżej).

    Licencja udzielona Administratorowi jest nieograniczona terytorialnie i udzielona na czas nieoznaczony (obejmuje okres publikacji utworu w Portalu oraz późniejszego przechowywania archiwalnego). Udzielenie licencji następuje bez dodatkowego wynagrodzenia – Autor zrzeka się jakichkolwiek roszczeń finansowych względem Administratora z tytułu wykorzystania utworu na powyższych polach eksploatacji. Autor zachowuje prawo do dalszego wykorzystywania swojego utworu w dowolny sposób (licencja ma charakter niewyłączny).

  4. Redakcja i publikacja: Administrator zastrzega sobie prawo do weryfikacji nadesłanych artykułów przed ich publikacją. Portal nie gwarantuje opublikowania każdego otrzymanego materiału. Administrator może odmówić publikacji materiału lub opóźnić jego publikację, jeżeli uzna, że materiał narusza prawo lub postanowienia Regulaminu, prawa osób trzecich, dobre obyczaje, albo gdy jego treść odbiega od tematyki Portalu bądź standardów jakości (np. zawiera treści skrajnie niecenzuralne, pomówienia, nieuzasadnione ataki personalne itp.). O fakcie nieopublikowania materiału Administrator może (choć nie musi) poinformować autora drogą e-mailową, szczególnie jeśli materiał wymaga poprawek lub uzupełnień.

  5. Edycja treści: Administrator ma prawo dokonać niezbędnych zmian redakcyjnych w przesłanych przez Autora materiałach przed lub po publikacji. Dotyczy to w szczególności: korekty oczywistych błędów językowych lub ortograficznych, skrócenia tekstu (jeśli jest zbyt obszerny) lub skrócenia/zmiany tytułu artykułu dla potrzeb ekspozycji na stronie głównej Portalu. Wszelkie takie zmiany będą dokonywane w sposób nienaruszający meritum i wymowę artykułu. W przypadku istotnych zmian merytorycznych Administrator może skonsultować je z Autorem przed publikacją. Administrator może również dodać od siebie krótkie oznaczenie (np. nagłówek lub tag) wskazujące, że artykuł jest materiałem nadesłanym przez dziennikarza obywatelskiego.

  6. Podpisanie artykułu: Każdy opublikowany artykuł zostanie opatrzony imieniem i nazwiskiem Autora lub jego pseudonimem (w zależności od informacji podanych przy rejestracji lub w zgłoszeniu). Autor może zadecydować o formie podpisu (np. imię i nazwisko, pseudonim lub formuła typu "Mieszkaniec [Nazwa Miasta/Gminy]" itp.), przy czym nie może to wprowadzać w błąd co do tożsamości Autora. Na życzenie Autora możliwe jest opublikowanie artykułu anonimowo lub pod inicjałami – wymaga to wyraźnego zaznaczenia takiej prośby przy przesyłaniu materiału.

  7. Odpowiedzialność za publikację: Artykuły i materiały publikowane w Portalu wyrażają opinie i stanowiska ich Autorów, nie zaś Administratora czy redakcji Portalu. Administrator nie weryfikuje szczegółowo wszystkich faktów przedstawionych w artykułach nadesłanych przez Użytkowników i nie ponosi odpowiedzialności za ich rzetelność lub prawdziwość. Autor zobowiązany jest do dochowania staranności dziennikarskiej, w szczególności do przedstawiania informacji zgodnych z prawdą oraz do poszanowania dóbr osobistych i prawa do prywatności opisywanych osób (zgodnie z wymogami Prawa prasowego). W razie stwierdzenia, że opublikowany artykuł zawiera informacje nieprawdziwe lub naruszające cudze dobra osobiste, Autor (we współpracy z Administratorem) jest zobowiązany do opublikowania stosownego sprostowania lub przeprosin zgodnie z trybem przewidzianym w Prawie prasowym. Osoba, której dotyczą nieprawdziwe lub naruszające prawo treści opublikowane w Portalu, ma prawo wystąpić do Administratora o ich usunięcie lub opublikowanie sprostowania/odpowiedzi, a Administrator rozpatrzy taki wniosek zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  8. Usunięcie materiału: Autor ma prawo zwrócić się do Administratora o usunięcie swojego artykułu opublikowanego w Portalu. Administrator, w miarę możliwości, może usunąć artykuł na prośbę Autora, jednak zastrzega sobie prawo pozostawienia opublikowanego materiału w archiwum Portalu (np. jeśli usunięcie mogłoby naruszać prawa nabyte przez osoby trzecie lub obowiązki prawne Administratora). W przypadku gdy materiał narusza prawo lub Regulamin, jego usunięcie może nastąpić z inicjatywy Administratora niezależnie od woli Autora – zgodnie z § 7 Regulaminu.

§ 5. Zasady komentowania treści

  1. Dodawanie komentarzy: Portal umożliwia Użytkownikom komentowanie opublikowanych artykułów i treści. Dodawanie komentarzy jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników (posiadających aktywne konto). Komentarze przypisywane są do profilu (nazwy Użytkownika) i opatrzone datą ich opublikowania.

  2. Charakter komentarzy: Komentarze Użytkowników są publikowane automatycznie i nie są uprzednio moderowane przez Administratora (tj. Administrator nie dokonuje bieżącej autoryzacji ani redakcji wypowiedzi przed ich ukazaniem się w Portalu). Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez Użytkowników – są to ich własne opinie i wypowiedzi. Niemniej jednak Administrator zastrzega sobie prawo do ich weryfikacji ex post (po publikacji) i usuwania lub edycji w razie naruszenia prawa lub niniejszego Regulaminu, o czym mowa poniżej.

  3. Niedozwolone treści w komentarzach: Użytkownik zamieszczający komentarz zobowiązany jest do zachowania kultury wypowiedzi i przestrzegania obowiązującego prawa. W komentarzach bezwzględnie zabronione jest zamieszczanie treści, które:

    • naruszają prawo, w szczególności przepisy karne, Prawo prasowe lub przepisy o ochronie dóbr osobistych (np. pomówienia, zniesławienia, ujawnianie chronionych informacji z postępowań sądowych itp.),

    • naruszają dobra osobiste innych osób, prawo do prywatności, ochrony danych osobowych bądź zawierają wizerunek osób trzecich opublikowany bez podstawy prawnej (szczególnie dotyczy to danych wrażliwych lub wizerunku osób prywatnych poza kontekstem publicznym),

    • zawierają treści wulgarne, obsceniczne, obraźliwe lub w inny sposób poniżające godność innych osób,

    • zawierają treści nawołujące do nienawiści, przemocy lub dyskryminacji jakiejkolwiek grupy (ze względu na rasę, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, płeć, wiek itp.),

    • mają charakter pornograficzny lub erotyczny nieodpowiedni dla niepełnoletnich,

    • reklamują lub promują działalność komercyjną, produkty lub usługi w sposób nieuzgodniony z Administratorem (dotyczy to także kryptoreklamy lub umieszczania linków marketingowych),

    • zawierają linki do zewnętrznych stron internetowych niezwiązanych z dyskusją (w szczególności linki mające na celu spam, reklamę lub kierujące do stron naruszających prawo czy Regulamin),

    • w inny sposób naruszają dobre obyczaje, zasady Netykiety lub szkodzą dobremu imieniu Portalu, jego Administratora czy innych Użytkowników.

  4. Moderacja komentarzy: Administrator ma prawo usuwać w całości lub części komentarze naruszające powyższe zasady lub budzące uzasadnione wątpliwości co do ich legalności bądź zgodności z Regulaminem. W szczególności Administrator może usuwać wypowiedzi, które uzna za spam, treści nie na temat, powtarzające się wielokrotnie (trolling/flooding) lub prowokacje mające na celu wywołanie konfliktu. W przypadkach rażących naruszeń Administrator może również podjąć wobec autora komentarza dodatkowe działania przewidziane w § 7 (np. ostrzeżenie, czasowa blokada możliwości komentowania lub blokada całego konta).

  5. Zgłaszanie naruszeń: Jeśli Użytkownik zauważy komentarz lub inną treść w Portalu, która narusza prawo, Regulamin bądź prawa osób trzecich, powinien niezwłocznie powiadomić Administratora (np. poprzez funkcję „zgłoś naruszenie” obok komentarza – o ile dostępna, lub mailowo na adres Administratora). Administrator po otrzymaniu zgłoszenia podejmie odpowiednie kroki, w tym w razie potrzeby usunie dany komentarz lub zablokuje do niego dostęp, zgodnie z procedurą art. 14 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  6. Brak odpowiedzialności Administratora: Administrator nie redaguje merytorycznie wypowiedzi Użytkowników w komentarzach i nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody lub krzywdy wynikłe z zamieszczonych przez Użytkowników komentarzy. Pełną odpowiedzialność za treść komentarza ponosi Użytkownik, który go opublikował. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że w razie opublikowania w komentarzu treści bezprawnych (np. zniesławiających), może ponieść odpowiedzialność cywilną lub karną przewidzianą przepisami prawa.

  7. Dostępność komentarzy: Komentarze do artykułów są udostępniane publicznie na stronach Portalu pod odpowiednimi artykułami. Portal zastrzega sobie możliwość zamknięcia sekcji komentarzy pod wybranymi artykułami (np. w przypadku tematów generujących masowe naruszenia Regulaminu) lub wyłączenia opcji komentowania w całości w dowolnym czasie, szczególnie jeśli wymaga tego dobro Użytkowników lub wymogi prawne (np. zapobieżenie mowie nienawiści).

  8. Dane w komentarzach: Użytkownik dodający komentarz powinien liczyć się z tym, że treść komentarza (wraz z jego pseudonimem/nazwą Użytkownika oraz datą/godziną dodania) będzie publicznie widoczna dla wszystkich odwiedzających Portal. Zabrania się umieszczania w komentarzach własnych danych kontaktowych (adresów e-mail, numerów telefonów itp.) lub danych osobowych osób trzecich – komentarz o takiej treści może zostać zedytowany lub usunięty przez Administratora ze względów bezpieczeństwa i ochrony prywatności.

§ 6. Prawa i obowiązki Administratora

  1. Świadczenie usług: Administrator dołoży należytej staranności, aby Portal funkcjonował poprawnie, a usługi świadczone drogą elektroniczną były dostępne w sposób ciągły. Administrator zastrzega jednak możliwość czasowego zawieszenia dostępności Portalu (w całości lub części) z przyczyn technicznych, w szczególności związanych z konserwacją systemu, aktualizacją oprogramowania lub zmianami funkcjonalnymi. W miarę możliwości Administrator będzie informował Użytkowników o planowanych przerwach technicznych (np. poprzez komunikat na stronie głównej Portalu lub e-mail do zarejestrowanych Użytkowników).

  2. Zmiany w Portalu: Administrator ma prawo wprowadzania zmian w funkcjonalnościach Portalu, dodawania nowych usług lub usuwania części usług (np. nowych działów tematycznych, funkcji społecznościowych itp.), kierując się potrzebą rozwoju Portalu lub względami technicznymi. Wszelkie istotne zmiany będą dokonywane z poszanowaniem praw nabytych Użytkowników i – o ile stanowią zmianę Regulaminu – komunikowane zgodnie z § 11 ust. 3.

  3. Brak odpowiedzialności za informacje: Administrator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania przez Użytkowników informacji zamieszczonych w Portalu. Treści publikowane w Portalu (w tym artykuły autorstwa Użytkowników oraz treści zewnętrzne, o których mowa w § 8) mają charakter informacyjny. Administrator nie gwarantuje ich pełnej poprawności, aktualności czy przydatności do konkretnych celów. Użytkownicy korzystają z informacji zawartych w Portalu na własne ryzyko i odpowiedzialność.

  4. Treści zewnętrzne i linki: Administrator nie odpowiada za treści i materiały pochodzące od podmiotów trzecich, które mogą być dostępne za pośrednictwem Portalu (np. informacje dostarczane poprzez kanały RSS, komunikaty prasowe innych instytucji, reklamy zewnętrzne) ani za zawartość zewnętrznych serwisów, do których odsyłają linki zamieszczone w Portalu. W przypadku zamieszczenia w Portalu odnośników (linków) do stron zewnętrznych, Administrator dokłada starań, by były to linki do wiarygodnych i legalnych witryn, jednak nie może gwarantować ich aktualności ani zgodności z prawem treści na tych stronach. Użytkownik, klikając w link prowadzący poza Portal, powinien zapoznać się z regulaminem i polityką prywatności danego zewnętrznego serwisu.

  5. Bezpieczeństwo i dane: Administrator podejmuje odpowiednie działania organizacyjne i techniczne celem ochrony danych Użytkowników oraz zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z Portalu (m.in. szyfrowanie połączeń, kopie bezpieczeństwa). Użytkownik powinien jednak sam dbać o bezpieczeństwo swojego środowiska komputerowego (np. używać aktualnego oprogramowania antywirusowego) oraz chronić swoje hasło. Administrator nie odpowiada za szkody spowodowane działalnością szkodliwego oprogramowania (wirusów itp.) lub nieuprawnionym dostępem do systemu Użytkownika, o ile nie wynikły one z zaniedbań leżących po stronie Administratora.

  6. Działania niedozwolone: Administrator ma prawo zablokować dostęp do Portalu Użytkownikom, którzy podejmują próby zakłócenia działania Portalu, naruszają zabezpieczenia lub podejmują inne działania stanowiące zagrożenie dla infrastruktury Portalu (np. ataki DDoS, włamania, manipulacja kodem strony). Takie działania Użytkowników stanowią rażące naruszenie Regulaminu i mogą skutkować odpowiedzialnością prawną, w tym zawiadomieniem odpowiednich organów ścigania.

  7. Brak obowiązku monitorowania: Administrator nie ma obowiązku bieżącego monitorowania Materiałów zamieszczanych przez Użytkowników (artykułów, komentarzy, ogłoszeń itp.) pod kątem ich zgodności z prawem. Jeżeli jednak Administrator poweźmie wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze zamieszczonych w Portalu treści lub związanej z nimi działalności Użytkownika, jest uprawniony (a zarazem zobowiązany) do niezwłocznego uniemożliwienia dostępu do takich treści i podjęcia odpowiednich działań przewidzianych prawem i Regulaminem (np. usunięcia Materiału, zablokowania Użytkownika). Procedura postępowania z takimi treściami opisana jest w § 7 poniżej.

§ 7. Naruszenie Regulaminu – moderacja i sankcje

  1. Naruszenia Regulaminu lub prawa: W przypadku stwierdzenia (przez Administratora lub na podstawie zgłoszenia od osób trzecich), że Użytkownik naruszył postanowienia Regulaminu lub powszechnie obowiązujące prawo, Administrator uprawniony jest do podjęcia stosownych działań dyscyplinujących wobec takiego Użytkownika. Dotyczy to w szczególności sytuacji, gdy Użytkownik:

    • dopuszcza się publikacji Materiałów o charakterze bezprawnym, naruszających prawa innych osób (w tym prawa autorskie lub dobra osobiste) lub zawierających treści zakazane określone w Regulaminie,

    • pomimo upomnienia powtarza zachowania sprzeczne z Regulaminem (np. notorycznie zamieszcza komentarze naruszające zasady),

    • w rażący sposób nadużywa funkcjonalności Portalu (np. spamuje, umyślnie destabilizuje działanie serwisu, wykorzystuje konto niezgodnie z przeznaczeniem),

    • podejmuje działania godzące w dobre imię Portalu, Administratora lub innych Użytkowników.

  2. Środki podejmowane przez Administratora: Wobec Użytkownika naruszającego prawo lub Regulamin, w zależności od charakteru i stopnia naruszenia, Administrator może zastosować następujące środki (sankcje):

    • Upomnienie – wysłanie do Użytkownika ostrzeżenia (np. e-mailem) z wezwaniem do zaprzestania naruszeń i zastosowania się do Regulaminu.

    • Usunięcie treści – usunięcie w całości lub części Materiałów dodanych przez Użytkownika, które naruszają prawo lub Regulamin (np. usunięcie konkretnego komentarza, artykułu lub wpisu).

    • Tymczasowa blokada konta – zablokowanie Użytkownikowi dostępu do jego konta lub określonych funkcji (np. możliwość komentowania) na czas określony przez Administratora, w celu wyjaśnienia sprawy lub zapobieżenia dalszym naruszeniom.

    • Stała blokada (ban) konta – zablokowanie dostępu do konta na czas nieokreślony, uniemożliwiające dalsze korzystanie z Portalu przez tego Użytkownika (konto pozostaje zablokowane).

    • Usunięcie konta – definitywne skasowanie konta Użytkownika wraz z przypisanymi do niego danymi logowania. Środek ten oznacza rozwiązanie umowy o świadczenie usług ze skutkiem natychmiastowym z winy Użytkownika.

  3. Procedura i informacja: W miarę możliwości (o ile nie uniemożliwiają tego okoliczności lub względy prawne) Administrator poinformuje Użytkownika o zastosowaniu wobec niego powyższych środków oraz przyczynie podjęcia danej decyzji. W przypadku mniej dotkliwych sankcji (upomnienie, tymczasowa blokada) Administrator może wyznaczyć Użytkownikowi warunki, po spełnieniu których blokada zostanie cofnięta (np. zobowiązanie do niepowtarzania danego zachowania). Decyzja Administratora co do zastosowanych sankcji jest ostateczna, co nie wyklucza prawa Użytkownika do przedstawienia Administratorowi ewentualnych wyjaśnień lub złożenia reklamacji w trybie § 11 ust. 2.

  4. Skutki usunięcia lub blokady: W okresie blokady konta Użytkownik nie ma dostępu do chronionych funkcji Portalu (może być również automatycznie wylogowany ze strony). W przypadku usunięcia konta – Użytkownik traci dostęp do Portalu jako zalogowany Użytkownik, a jego profil i dane logowania zostają trwale usunięte bądź zanonimizowane w bazie (zgodnie z Polityką Prywatności). Treści uprzednio opublikowane przez tego Użytkownika (np. artykuły, komentarze) mogą pozostać opublikowane w Portalu, z oznaczeniem autora np. jako „Użytkownik usunięty” lub podobnym, o ile charakter tych treści na to pozwala. Użytkownik, którego konto zostało usunięte lub zablokowane, nie ma prawa ponownej rejestracji bez zgody Administratora.

  5. Zawiadomienie organów ścigania: Jeżeli naruszenie prawa przez Użytkownika ma charakter poważny (np. podejrzenie popełnienia przestępstwa w związku z działalnością w Portalu), Administrator może powiadomić organy ścigania i przekazać im stosowne informacje lub materiały dowodowe. W przypadku otrzymania od właściwych organów (np. policji, prokuratury, sądu) prawnie skutecznego wezwania do udostępnienia danych konkretnego Użytkownika naruszającego prawo, Administrator udostępni posiadane dane w zakresie wymaganym przez przepisy. Ponadto, jeżeli osoba trzecia (poszkodowana bezprawną treścią zamieszczoną przez Użytkownika) wystąpi z odpowiednim roszczeniem lub zawiadomieniem, Administrator – w granicach prawnie dozwolonych – może udzielić organom ścigania informacji pozwalających na identyfikację takiego Użytkownika.

  6. Odpowiedzialność odszkodowawcza Użytkownika: Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za szkody i ewentualne straty (w tym utracone korzyści) poniesione przez Administratora lub osoby trzecie w wyniku naruszenia przez Użytkownika przepisów prawa lub postanowień Regulaminu. W szczególności, jeżeli z powodu działania lub zaniechania Użytkownika niezgodnego z prawem lub Regulaminem, jakakolwiek osoba trzecia skieruje przeciw Administratorowi roszczenie (np. żądanie naprawienia szkody, zadośćuczynienia, przeprosin lub inne roszczenie na drodze sądowej), Użytkownik ten zobowiązany jest pokryć wszelkie uzasadnione koszty, jakie poniesie Administrator w związku z takim roszczeniem. Dotyczy to w szczególności kosztów postępowań sądowych, zasądzonych odszkodowań lub zadośćuczynień na rzecz osób trzecich, kosztów pomocy prawnej oraz innych wydatków poniesionych w celu obrony przed roszczeniami wynikającymi z działań Użytkownika.

  7. Przestrzeganie prawa przez Administratora: Administrator działa w ramach obowiązującego prawa i postanowień niniejszego Regulaminu. W przypadku, gdy naruszenie Regulaminu przez Użytkownika może skutkować obowiązkiem Administratora do podjęcia określonych kroków prawnych (np. zablokowania dostępu do bezprawnych treści, powiadomienia organów ścigania lub poszkodowanych osób), Administrator podejmie te działania niezwłocznie, realizując swoje ustawowe obowiązki (wynikające m.in. z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Prawa prasowego).

§ 8. Treści zewnętrzne i materiały partnerskie

  1. Import treści zewnętrznych: Portal może publikować wybrane informacje pochodzące ze źródeł zewnętrznych, takich jak oficjalne komunikaty urzędów, informacje prasowe instytucji samorządowych, organizacji pozarządowych (NGO) lub innych lokalnych podmiotów. Import takich treści odbywa się automatycznie lub półautomatycznie (np. za pomocą kanałów RSS lub na podstawie nadesłanych komunikatów) i ma na celu poszerzenie zakresu informacyjnego Portalu o istotne wiadomości lokalne.

  2. Sposób prezentacji: Treści zewnętrzne publikowane w Portalu są wyraźnie oznaczane co do źródła pochodzenia. Zazwyczaj przy takich materiałach podaje się nazwę źródłowej instytucji lub portalu oraz zamieszczany jest odnośnik (link) do oryginalnej publikacji. Ponadto zewnętrzne materiały prasowe mogą być prezentowane w formie cytatu lub skrótu opatrzonego cudzysłowem i informacją o źródle, zgodnie z uprawnieniami do cytatu przewidzianymi w ustawie o prawie autorskim.

  3. Zakres wykorzystania: Portal zamieszcza zewnętrzne materiały informacyjne w ograniczonym zakresie, z poszanowaniem praw autorskich ich twórców. Wykorzystujemy jedynie fragmenty niezbędne dla przekazania najważniejszych wiadomości (zasada prawa cytatu) lub informacje prasowe rozpowszechnione do publicznej wiadomości, co do których istnieje domniemanie zgody na przedruk (np. oficjalne komunikaty prasowe władz lokalnych, ogłoszenia publiczne). Każdorazowo podajemy źródło i autora (o ile jest znany) takiego materiału.

  4. Prawa własności do treści zewnętrznych: Prawa autorskie do materiałów zewnętrznych należą do ich pierwotnych autorów lub wydawców. Portal NaszGS.pl nie rości sobie żadnych praw własności do takich treści – są one udostępniane jedynie w celach informacyjnych, jako część szerszej informacji lokalnej. Jeżeli pierwotny wydawca lub autor zewnętrznego materiału nie życzy sobie, aby jego treść była cytowana na łamach Portalu, prosimy o kontakt z Administratorem – sporne materiały zostaną niezwłocznie usunięte lub zmodyfikowane.

  5. Brak ingerencji w treść zewnętrzną: Administrator z reguły nie modyfikuje treści materiałów zewnętrznych poza skróceniem ich objętości lub opatrzeniem tytułem/leadem na potrzeby publikacji. Portal nie bierze odpowiedzialności za ewentualne nieścisłości lub błędy merytoryczne zawarte w cytowanych treściach zewnętrznych – odpowiedzialność za ich treść ponosi podmiot, który je pierwotnie opublikował (np. autor komunikatu prasowego lub instytucja będąca źródłem informacji). W razie wątpliwości co do prawdziwości lub poprawności takich informacji, zaleca się weryfikację u źródła (poprzez odwiedzenie podlinkowanej strony źródłowej).

  6. Linki sponsorowane i reklamy: Portal może zawierać treści o charakterze reklamowym lub sponsorowanym (np. banery reklamowe, artykuły sponsorowane, ogłoszenia). Takie treści będą wyraźnie oznaczone jako reklama, ogłoszenie lub materiał sponsorowany, zgodnie z wymogami prawa prasowego. Za treść materiałów reklamowych odpowiada reklamodawca. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za obietnice, oferty czy dane prezentowane w reklamach, ale dołoży starań, by reklamy nie wprowadzały Użytkowników w błąd i nie naruszały prawa.

§ 9. Ochrona prywatności i danych osobowych

  1. Administrator danych: Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Administrator Portalu, o którym mowa w § 1 ust. 2 powyżej. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO), ustawą o ochronie danych osobowych oraz ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  2. Zakres i cel przetwarzania: Dane osobowe Użytkowników (takie jak m.in. imię, nazwisko/pseudonim, adres e-mail, ewentualnie inne dane podane przy rejestracji lub w trakcie korzystania z Portalu) przetwarzane są w celu realizacji usług świadczonych w Portalu, czyli m.in. założenia i utrzymania konta, umożliwienia publikacji artykułów i komentarzy, zapewnienia sprawnej komunikacji z Użytkownikami, rozpatrywania zgłoszeń lub reklamacji, a także w celach statystycznych oraz – za odrębną zgodą Użytkownika – w celach marketingowych (np. wysyłka newslettera). Szczegółowe informacje o celach i podstawach prawnych przetwarzania danych znajdują się w Polityce Prywatności.

  3. Podanie danych: Podanie danych osobowych przy rejestracji konta i korzystaniu z usług Portalu jest dobrowolne, jednak niezbędne do korzystania z pełnych funkcjonalności (np. bez podania adresu e-mail nie jest możliwe założenie konta Użytkownika). Brak wymaganych danych może skutkować brakiem możliwości rejestracji lub dodania artykułu/komentarza.

  4. Prawa osób, których dane dotyczą: Użytkownikom, których dane są przetwarzane przez Administratora, przysługują prawa wynikające z RODO, w tym prawo dostępu do treści swoich danych, sprostowania (poprawienia) danych, usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody (w zakresie, w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody) – z zastrzeżeniem warunków określonych w RODO. Szczegóły wykonywania tych praw oraz informacje kontaktowe do zgłaszania żądań znajdują się w Polityce Prywatności.

  5. Polityka Prywatności: Wszelkie informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności Użytkowników zostały zawarte w Polityce Prywatności dostępnej na stronach Portalu (odnośnik „Polityka Prywatności”). Polityka Prywatności stanowi integralną część związanych z Portalem dokumentów i każdy Użytkownik powinien zapoznać się z jej treścią przed rozpoczęciem korzystania z Portalu. Akceptując Regulamin, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się także z Polityką Prywatności.

  6. Powierzenie i udostępnianie danych: Administrator może powierzać przetwarzanie danych osobowych Użytkowników zaufanym podwykonawcom świadczącym usługi na rzecz Portalu (np. firma hostingowa, dostawca usług IT, firma obsługująca wysyłkę newslettera) – na podstawie stosownych umów powierzenia, gwarantujących przetwarzanie zgodne z wymogami RODO. Administrator nie udostępnia danych osobowych Użytkowników innym podmiotom trzecim bez podstawy prawnej; wyjątkiem są sytuacje przewidziane przepisami (np. żądanie uprawnionego organu państwowego) lub opisane w Regulaminie (np. § 7 ust. 5 dot. organów ścigania).

  7. Cookies: Portal wykorzystuje pliki cookies oraz podobne technologie w celu zapewnienia Użytkownikom poprawnego i wygodnego korzystania z serwisu (np. utrzymanie sesji logowania, personalizacja ustawień) oraz w celach statystycznych. Szczegółowe informacje o wykorzystaniu plików cookies zawiera Polityka Prywatności. Poprzez odpowiednie ustawienia przeglądarki internetowej Użytkownik może zarządzać plikami cookies (w tym je zablokować), przy czym zablokowanie cookies może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje Portalu.

§ 10. Reklamacje

  1. Zakres reklamacji: Użytkownik ma prawo składać reklamacje dotyczące funkcjonowania Portalu oraz świadczonych usług drogą elektroniczną, a także zgłaszać zastrzeżenia co do przestrzegania niniejszego Regulaminu przez innych Użytkowników lub działania Administratora.

  2. Forma zgłoszenia: Reklamacje lub zgłoszenia należy kierować do Administratora w formie elektronicznej (e-mail) na adres kontaktowy Administratora podany w Portalu, ewentualnie pisemnie na adres siedziby Administratora (jeśli jest podany). Zaleca się, aby zgłoszenie reklamacyjne zawierało imię i nazwisko (lub nazwę Użytkownika), adres e-mail przypisany do konta (jeżeli dotyczy zarejestrowanego Użytkownika) oraz opis okoliczności stanowiących podstawę reklamacji (w tym datę wystąpienia problemu, zrzuty ekranu itp. – o ile to pomocne).

  3. Termin rozpatrzenia: Administrator rozpatrzy zgłoszoną reklamację w najszybszym możliwym terminie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania kompletnego zgłoszenia reklamacyjnego. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana Użytkownikowi na adres e-mail podany w zgłoszeniu (lub powiązany z kontem Użytkownika), ewentualnie udzielona w inny odpowiedni sposób uzgodniony z Użytkownikiem.

  4. Brak odpowiedzi: Nierozpatrzenie reklamacji w terminie wskazanym powyżej (14 dni) oznacza, iż Administrator uznaje zgłoszoną reklamację za uzasadnioną – jednak dołoży on starań, by udzielić odpowiedzi w każdym przypadku. W sytuacjach wymagających dłuższego czasu na wyjaśnienie (np. z uwagi na złożoność problemu) Administrator poinformuje Użytkownika o przewidywanym czasie odpowiedzi.

  5. Spory konsumenckie: Jeśli Użytkownik jest konsumentem i nie zgadza się ze sposobem rozpatrzenia jego reklamacji przez Administratora, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń. W szczególności Użytkownik będący konsumentem może zwrócić się o mediację lub pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów, organizacji konsumenckich lub skorzystać z unijnej platformy ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informacje na temat sposobu dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibie oraz na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

§ 11. Postanowienia końcowe

  1. Prawo właściwe: W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności: ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe, ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także Kodeks cywilny. Postanowień Regulaminu nie należy interpretować w sposób prowadzący do ograniczenia praw konsumenta przyznanych mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa – w przypadku sprzeczności pierwszeństwo mają te przepisy.

  2. Nieważność części postanowień: Jeżeli któreś z postanowień niniejszego Regulaminu okazałoby się nieważne, bezskuteczne lub niewykonalne na mocy prawomocnego orzeczenia sądu lub decyzji właściwego organu, pozostałe postanowienia Regulaminu zachowują moc obowiązującą. W miejsce postanowienia nieważnego lub bezskutecznego zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, a strony dołożą starań, by uregulować daną kwestię w sposób możliwie zbliżony do intencji wyrażonej w pierwotnym postanowieniu.

  3. Zmiana Regulaminu: Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, do których należą m.in.: zmiany przepisów prawa wpływające na treść świadczonych usług lub obowiązki Administratora, zmiany funkcjonalności lub usług oferowanych w Portalu, wprowadzenie nowych usług, konieczność poprawy bezpieczeństwa danych lub usunięcia ewentualnych niejasności Regulaminu. O każdej zmianie Regulaminu Administrator poinformuje Użytkowników poprzez informację opublikowaną na stronie Portalu, a zarejestrowanych Użytkowników – dodatkowo drogą e-mailową (wysłaną na adres przypisany do konta). Informacja obejmować będzie zestawienie najważniejszych zmian oraz datę wejścia w życie nowego Regulaminu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie nie wcześniej niż po upływie 7 dni od dnia poinformowania o nich Użytkowników, chyba że przepisy prawa wymagają krótszego terminu. Korzystanie przez Użytkownika z Portalu po wejściu w życie zmian Regulaminu równoznaczne jest z akceptacją tych zmian. W przypadku braku akceptacji nowej treści Regulaminu, Użytkownik powinien powstrzymać się od dalszego korzystania z usług Portalu i ma prawo zażądać usunięcia konta, zgodnie z § 3 ust. 7.

  4. Kontakt: Wszelkie pytania, uwagi lub wnioski związane z funkcjonowaniem Portalu lub niniejszym Regulaminem Użytkownik może kierować do Administratora za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail wskazany w serwisie (np. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.), bądź pisemnie na adres siedziby Administratora (jeśli został podany). Administrator dołoży starań, by udzielić odpowiedzi na korespondencję w możliwie najkrótszym terminie.

  5. Wejście w życie Regulaminu: Niniejszy Regulamin wchodzi w życie i obowiązuje od dnia opublikowania go na stronie Portalu (data publikacji: 30.07.2025). Regulamin dostępny jest nieprzerwanie na stronie internetowej Portalu, w formie umożliwiającej jego pozyskanie, utrwalenie i wydrukowanie. Korzystanie z Portalu przez Użytkowników zarejestrowanych przed datą wejścia w życie niniejszego Regulaminu oznacza akceptację jego postanowień.

 

Polityka prywatności

Polityka Prywatności

Poniższa Polityka Prywatności określa zasady zapisywania i uzyskiwania dostępu do danych na Urządzeniach Użytkowników korzystających z Serwisu do celów świadczenia usług drogą elektroniczną przez Administratora oraz zasady gromadzenia i przetwarzania danych osobowych Użytkowników, które zostały podane przez nich osobiście i dobrowolnie za pośrednictwem narzędzi dostępnych w Serwisie.

Poniższa Polityka Prywatności jest integralną częścią Regulaminu Serwisu, który określa zasady, prawa i obowiązki Użytkowników korzystających z Serwisu.

§1 Definicje

  • Serwis - serwis internetowy "NaszGS.pl" działający pod adresem https://www.NaszGS.pl

  • Serwis zewnętrzny - serwisy internetowe partnerów, usługodawców lub usługobiorców współpracujących z Administratorem

  • Administrator Serwisu / Danych - Administratorem Serwisu oraz Administratorem Danych (dalej Administrator) jest "Federacja Organizacji Pozarządowych Podregionu Siedleckiego", prowadząca działalność pod adresem: ul. bpa Świrskiego 19 lok. 4, 08-110 Siedlce, o nadanym numerze identyfikacji podatkowej (NIP): 8212684384, o nadanym numerze KRS: 0001034031, świadcząca usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu

  • Użytkownik - osoba fizyczna, dla której Administrator świadczy usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.

  • Urządzenie - elektroniczne urządzenie wraz z oprogramowaniem, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu

  • Cookies (ciasteczka) - dane tekstowe gromadzone w formie plików zamieszczanych na Urządzeniu Użytkownika

  • RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

  • Dane osobowe - oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej

  • Przetwarzanie - oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie;

  • Ograniczenie przetwarzania - oznacza oznaczenie przechowywanych danych osobowych w celu ograniczenia ich przyszłego przetwarzania

  • Profilowanie - oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się

  • Zgoda - zgoda osoby, której dane dotyczą oznacza dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym osoba, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych

  • Naruszenie ochrony danych osobowych - oznacza naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych

  • Pseudonimizacja - oznacza przetworzenie danych osobowych w taki sposób, by nie można ich było już przypisać konkretnej osobie, której dane dotyczą, bez użycia dodatkowych informacji, pod warunkiem że takie dodatkowe informacje są przechowywane osobno i są objęte środkami technicznymi i organizacyjnymi uniemożliwiającymi ich przypisanie zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej

  • Anonimizacja - Anonimizacja danych to nieodwracalny proces operacji na danych, który niszczy / nadpisuje "dane osobowe" uniemożliwiając identyfikację, lub powiązanie danego rekordu z konkretnym użytkownikiem lub osobą fizyczną.

§2 Inspektor Ochrony Danych

Na podstawie Art. 37 RODO, Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych.

W sprawach dotyczących przetwarzania danych, w tym danych osobowych, należy kontaktować się bezpośrednio z Administratorem.

§3 Rodzaje Plików Cookies

  • Cookies wewnętrzne - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez system teleinformatyczny Serwisu

  • Cookies zewnętrzne - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez systemy teleinformatyczne Serwisów zewnętrznych. Skrypty Serwisów zewnętrznych, które mogą umieszczać pliki Cookies na Urządzeniach Użytkownika zostały świadomie umieszczone w Serwisie poprzez skrypty i usługi udostępnione i zainstalowane w Serwisie

  • Cookies sesyjne - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis podczas jednej sesji danego Urządzenia. Po zakończeniu sesji pliki są usuwane z Urządzenia Użytkownika.

  • Cookies trwałe - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis do momentu ich ręcznego usunięcia. Pliki nie są usuwane automatycznie po zakończeniu sesji Urządzenia chyba że konfiguracja Urządzenia Użytkownika jest ustawiona na tryb usuwanie plików Cookie po zakończeniu sesji Urządzenia.

§4 Bezpieczeństwo składowania danych

  • Mechanizmy składowania i odczytu plików Cookie - Mechanizmy składowania, odczytu i wymiany danych pomiędzy Plikami Cookies zapisywanymi na Urządzeniu Użytkownika a Serwisem są realizowane poprzez wbudowane mechanizmy przeglądarek internetowych i nie pozwalają na pobieranie innych danych z Urządzenia Użytkownika lub danych innych witryn internetowych, które odwiedzał Użytkownik, w tym danych osobowych ani informacji poufnych. Przeniesienie na Urządzenie Użytkownika wirusów, koni trojańskich oraz innych robaków jest także praktycznie niemożliwe.

  • Cookie wewnętrzne - zastosowane przez Administratora pliki Cookie są bezpieczne dla Urządzeń Użytkowników i nie zawierają skryptów, treści lub informacji mogących zagrażać bezpieczeństwu danych osobowych lub bezpieczeństwu Urządzenia z którego korzysta Użytkownik.

  • Cookie zewnętrzne - Administrator dokonuje wszelkich możliwych działań w celu weryfikacji i doboru partnerów serwisu w kontekście bezpieczeństwa Użytkowników. Administrator do współpracy dobiera znanych, dużych partnerów o globalnym zaufaniu społecznym. Nie posiada on jednak pełnej kontroli nad zawartością plików Cookie pochodzących od zewnętrznych partnerów. Za bezpieczeństwo plików Cookie, ich zawartość oraz zgodne z licencją wykorzystanie przez zainstalowane w serwisie Skrypty, pochodzących z Serwisów zewnętrznych, Administrator nie ponosi odpowiedzialności na tyle na ile pozwala na to prawo. Lista partnerów zamieszczona jest w dalszej części Polityki Prywatności.

  • Kontrola plików Cookie

  • Zagrożenia po stronie Użytkownika - Administrator stosuje wszelkie możliwe środki techniczne w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych umieszczanych w plikach Cookie. Należy jednak zwrócić uwagę, że zapewnienie bezpieczeństwa tych danych zależy od obu stron w tym działalności Użytkownika. Administrator nie bierze odpowiedzialności za przechwycenie tych danych, podszycie się pod sesję Użytkownika lub ich usunięcie, na skutek świadomej lub nieświadomej działalność Użytkownika, wirusów, koni trojańskich i innego oprogramowania szpiegującego, którymi może jest lub było zainfekowane Urządzenie Użytkownika. Użytkownicy w celu zabezpieczenia się przed tymi zagrożeniami powinni stosować się do zasad zwiększających ich cyberbezpieczeństwa.

  • Przechowywanie danych osobowych - Administrator zapewnia, że dokonuje wszelkich starań, by przetwarzane dane osobowe wprowadzone dobrowolnie przez Użytkowników były bezpieczne, dostęp do nich był ograniczony i realizowany zgodnie z ich przeznaczeniem i celami przetwarzania. Administrator zapewnia także, że dokonuje wszelkich starań w celu zabezpieczenia posiadanych danych przed ich utratą, poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń fizycznych jak i organizacyjnych.

  • Przechowywanie haseł - Administrator oświadcza, że hasła przechowywane są w zaszyfrowanej postaci, używając najnowszych standardów i wytycznych w tym zakresie. Deszyfracja podawanych w Serwisie haseł dostępu do konta jest praktycznie niemożliwa.

§5 Cele do których wykorzystywane są pliki Cookie

  • Usprawnienie i ułatwienie dostępu do Serwisu
  • Personalizacja Serwisu dla Użytkowników
  • Umożliwienie Logowania do serwisu
  • Marketing, Remarketing w serwisach zewnętrznych
  • Usługi serwowania reklam
  • Prowadzenie statystyk (użytkowników, ilości odwiedzin, rodzajów urządzeń, łącze itp.)
  • Serwowanie usług multimedialnych
  • Świadczenie usług społecznościowych

§6 Cele przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe dobrowolnie podane przez Użytkowników są przetwarzane w jednym z następujących celów:

  • Realizacji usług elektronicznych:
    • Usługi rejestracji i utrzymania konta Użytkownika w Serwisie i funkcjonalności z nim związanych
    • Usługi Newslettera (w tym przesyłania za zgodą treści reklamowych)
    • Usługi komentowania / polubienia wpisów w Serwisie bez konieczności rejestrowania się
    • Usługi udostępniania informacji o treści umieszczonych w Serwisie w serwisach społecznościowych lub innych witrynach.
  • Komunikacji Administratora z Użytkownikami w sprawach związanych z Serwisem oraz ochrony danych
  • Zapewnienia prawnie uzasadnionego interesu Administratora

Dane o Użytkownikach gromadzone anonimowo i automatycznie są przetwarzane w jednym z następujących celów:

  • Prowadzenie statystyk
  • Remarketing
  • Serwowanie reklam dostosowanych do preferencji Użytkowników
  • Zapewnienia prawnie uzasadnionego interesu Administratora

§7 Pliki Cookies Serwisów zewnętrznych

Administrator w Serwisie wykorzystuje skrypty javascript i komponenty webowe partnerów, którzy mogą umieszczać własne pliki cookies na Urządzeniu Użytkownika. Pamiętaj, że w ustawieniach swojej przeglądarki możesz sam decydować o dozwolonych plikach cookies jakie mogą być używane przez poszczególne witryny internetowe. Poniżej znajduje się lista partnerów lub ich usług zaimplementowanych w Serwisie, mogących umieszczać pliki cookies:

Usługi świadczone przez podmioty trzecie są poza kontrolą Administratora. Podmioty te mogą w każdej chwili zmienić swoje warunki świadczenia usług, polityki prywatności, cel przetwarzania danych oraz sposów wykorzystywania plików cookie.

§8 Rodzaje gromadzonych danych

Serwis gromadzi dane o Użytkownikach. Cześć danych jest gromadzona automatycznie i anonimowo, a część danych to dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników w trakcie zapisywania się do poszczególnych usług oferowanych przez Serwis.

Anonimowe dane gromadzone automatycznie:

  • Adres IP
  • Typ przeglądarki
  • Rozdzielczość ekranu
  • Przybliżona lokalizacja
  • Otwierane podstrony serwisu
  • Czas spędzony na odpowiedniej podstronie serwisu
  • Rodzaj systemu operacyjnego
  • Adres poprzedniej podstrony
  • Adres strony odsyłającej
  • Język przeglądarki
  • Prędkość łącza internetowego
  • Dostawca usług internetowych

Dane gromadzone podczas rejestracji:

  • Imię / nazwisko / pseudonim
  • Login
  • Adres e-mail
  • Avatar / Zdjęcie profilowe
  • Zainteresowania
  • Adresy do profili społecznościowych
  • Adresy stron www
  • Numer telefonu
  • Adres IP (zbierane automatycznie)
  • Numer NIP
  • Numer KRS
  • Inne dane zwykłe

Dane gromadzone podczas zapisu do usługi Newsletter

  • Imię / nazwisko / pseudonim
  • Adres e-mail
  • Adres IP (zbierane automatycznie)

Dane gromadzone podczas dodawania komentarza

  • Imię i nazwisko / pseudonim
  • Adres e-mail
  • Adres www
  • Adres IP (zbierane automatycznie)

Część danych (bez danych identyfikujących) może być przechowywana w plikach cookies. Cześć danych (bez danych identyfikujących) może być przekazywana do dostawcy usług statystycznych.

§9 Dostęp do danych osobowych przez podmioty trzecie

Co do zasady jedynym odbiorcą danych osobowych podawanych przez Użytkowników jest Administrator. Dane gromadzone w ramach świadczonych usług nie są przekazywane ani odsprzedawane podmiotom trzecim.

Dostęp do danych (najczęściej na podstawie Umowy powierzenia przetwarzania danych) mogą posiadać podmioty, odpowiedzialne za utrzymania infrastruktury i usług niezbędnych do prowadzenia serwisu tj.:

  • Firmy hostingowe, świadczące usługi hostingu lub usług pokrewnych dla Administratora
  • Firmy, za pośrednictwem których świadczona jest usługa Newslettera
  • Firmy odpowiedzialne za prowadzenie księgowości Administratora (w przypadku dokonywania transakcji zakupu w Serwisie)

Powierzenie przetwarzania danych osobowych - Newsletter

Administrator w celu świadczenia usługi Newsletter, korzysta z usług podmiotu trzeciego - serwisu MailChimp, . Dane wprowadzone w formularzu zapisu do newslettera są przekazywane, przechowywane i przetwarzane w serwisie zewnętrznym tego usługodawcy.

Informujemy, że wskazany partner może modyfikować wskazaną politykę prywatności bez zgody Administratora.


Powierzenie przetwarzania danych osobowych - Usługi Hostingu, VPS lub Serwerów Dedykowanych

Administrator w celu prowadzenia serwisu korzysta z usług zewnętrznego dostawcy hostingu, VPS lub Serwerów Dedykowanych - cyber_Folks S.A.. Wszelkie dane gromadzone i przetwarzane w serwisie są przechowywane i przetwarzane w infrastrukturze usługodawcy zlokalizowanej w Polsce. Istnieje możliwość dostępu do danych wskutek prac serwisowych realizowanych przez personel usługodawcy. Dostęp do tych danych reguluje umowa zawarta pomiędzy Administratorem a Usługodawcą.


Przekazanie danych osobowych - Usługi Księgowe

W przypadku zawarcia transakcji, część danych osobowych osób fizycznych lub dane osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, jest przekazywana podmiotowi świadczącemu na rzecz Administratora usługi księgowe ŚWIAT KADR sp. z o. o.. Przekazanie tych danych reguluje Ustawa .... oraz umowa zawarta pomiędzy Administratorem a Usługodawcą.


§10 Sposób przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników:

  • Dane osobowe nie będą przekazywane poza Unię Europejską, chyba że zostały opublikowane na skutek indywidualnego działania Użytkownika (np. wprowadzenie komentarza lub wpisu), co sprawi, że dane będą dostępne dla każdej osoby odwiedzającej serwis.
  • Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji (profilowania).
  • Dane osobowe nie będą odsprzedawane podmiotom trzecim.

Dane anonimowe (bez danych osobowych) gromadzone automatycznie:

  • Dane anonimiwe (bez danych osobowych) będą przekazywane poza Unię Europejską.
  • Dane anonimiwe (bez danych osobowych) nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji (profilowania).
  • Dane anonimiwe (bez danych osobowych) nie będą odsprzedawane podmiotom trzecim.

§11 Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych

Serwis gromadzi i przetwarza dane Użytkowników na podstawie:

  • Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
    • art. 6 ust. 1 lit. a
      osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów
    • art. 6 ust. 1 lit. b
      przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy
    • art. 6 ust. 1 lit. c
      przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
    • art. 6 ust. 1 lit. f
      przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000)
  • Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800)
  • Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83)

§12 Okres przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników:

Co do zasady wskazane dane osobowe są przechowywane wyłącznie przez okres świadczenia Usługi w ramach Serwisu przez Administratora. Są one usuwane lub anonimizowane w okresie do 30 dni od chwili zakończenia świadczenia usług (np. usunięcie zarejestrowanego konta użytkownika, wypisanie z listy Newsletter, itp.)

Wyjątek stanowi sytuacja, która wymaga zabezpieczenia prawnie uzasadnionych celów dalszego przetwarzania tych danych przez Administratora. W takiej sytuacji Administrator będzie przechowywał wskazane dane, od czasu żądania ich usunięcia przez Użytkownika, nie dłużej niż przez okres 3 lat w przypadku naruszenia lub podejrzenia naruszenia zapisów regulaminu serwisu przez Użytkownika

Dane anonimowe (bez danych osobowych) gromadzone automatycznie:

Anonimowe dane statystyczne, niestanowiące danych osobowych, są przechowywane przez Administratora w celu prowadzenia statystyk serwisu przez czas nieoznaczony

§13 Prawa Użytkowników związane z przetwarzaniem danych osobowych

Serwis gromadzi i przetwarza dane Użytkowników na podstawie:

  • Prawo dostępu do danych osobowych
    Użytkownikom przysługuje prawo uzyskania dostępu do swoich danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora

  • Prawo do sprostowania danych osobowych
    Użytkownikom przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe lub / oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora

  • Prawo do usunięcia danych osobowych
    Użytkownikom przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do AdministratoraW przypadku kont użytkowników, usunięcie danych polega na anonimizacji danych umożliwiających identyfikację Użytkownika. Administrator zastrzega sobie prawo wstrzymania realizacji żądania usunięcia danych w celu ochrony prawnie uzasadnionego interesu Administratora (np. w gdy Użytkownik dopuścił się naruszenia Regulaminu czy dane zostały pozyskane wskutek prowadzonej korespondencji).
    W przypadku usługi Newsletter, Użytkownik ma możliwość samodzielnego usunięcia swoich danych osobowych korzystając z odnośnika umieszczonego w każdej przesyłanej wiadomości e-mail.

  • Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
    Użytkownikom przysługuje prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, m.in. kwestionowania prawidłowość danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora

  • Prawo do przenoszenia danych osobowych
    Użytkownikom przysługuje prawo uzyskania od Administratora, danych osobowych dotyczących Użytkownika w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, realizowane na żądanie złożone do Administratora

  • Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
    Użytkownikom przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych w przypadkach określonych w art. 21 RODO, realizowane na żądanie złożone do Administratora

  • Prawo wniesienia skargi
    Użytkownikom przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

§14 Kontakt do Administratora

Z Administratorem można skontaktować się w jeden z poniższych sposobów

  • Adres pocztowy - Federacja Organizacji Pozarządowych Podregionu Siedleckiego, ul. bpa Świrskiego 19 lok. 4, 08-110 Siedlce

  • Adres poczty elektronicznej - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • Połączenie telefoniczne - +48 573 569 692

  • Formularz kontaktowy - dostępny pod adresem: Kontakt NaszGS

§15 Wymagania Serwisu

  • Ograniczenie zapisu i dostępu do plików Cookie na Urządzeniu Użytkownika może spowodować nieprawidłowe działanie niektórych funkcji Serwisu.

  • Administrator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za nieprawidłowo działające funkcje Serwisu w przypadku gdy Użytkownik ograniczy w jakikolwiek sposób możliwość zapisywania i odczytu plików Cookie.

§16 Linki zewnętrzne

W Serwisie - artykułach, postach, wpisach czy komentarzach Użytkowników mogą znajdować się odnośniki do witryn zewnętrznych, z którymi Właściciel serwisu nie współpracuje. Linki te oraz strony lub pliki pod nimi wskazane mogą być niebezpieczne dla Twojego Urządzenia lub stanowić zagrożenie bezpieczeństwa Twoich danych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zawartość znajdującą się poza Serwisem.

§17 Zmiany w Polityce Prywatności

  • Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki Prywatności bez konieczności informowania o tym Użytkowników w zakresie stosowania i wykorzystywania danych anonimowych lub stosowania plików Cookie.

  • Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki Prywatności w zakresie przetwarzania Danych Osobowych, o czym poinformuje Użytkowników posiadających konta użytkownika lub zapisanych do usługi newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie do 7 dni od zmiany zapisów. Dalsze korzystanie z usług oznacza zapoznanie się i akceptację wprowadzonych zmian Polityki Prywatności. W przypadku w którym Użytkownik nie będzie się zgadzał z wprowadzonymi zmianami, ma obowiązek usunąć swoje konto z Serwisu lub wypisać się z usługi Newsletter.

  • Wprowadzone zmiany w Polityce Prywatności będą publikowane na tej podstronie Serwisu.

  • Wprowadzone zmiany wchodzą w życie z chwilą ich publikacji.

Wprowadź email
Wybierz region